martinas skoltips på nätet

uppstart

11.08.2010 23:33

Så var första arbetsdagen över. Den flöt på snabbt och smidigt på jobbet, helt utan några tunga föreläsningar, genomgångar eller ansträngda klämkäcka svador. Snabb, effektiv information, arbetslagsplanering, gemenskap och lunchbuffé på Hovdala. Perfekt. Jag har därefter letat upp mina inloggningsuppgifter till PIM, så nu ska jag bli databildad från grunden. Måste tycka att handledningarna på skolverkets hemsida är både extremt tydliga och väldigt omfattande. Visserligen kommer det att ta tid att arbeta igenom materialet, men samtidigt tycker jag att det är ganska roligt. Det är ju faktiskt roligt att lära sig nya saker.  

Sök på webbplatsen

Omröstning

Har du haft någon nytta av något på min hemsida? Fått någon inspiration? Av vad i så fall?

lektionstips, kemi (701)
19%

lektionstips, biologi (380)
11%

lektionstips, fysik (460)
13%

lektionstips, teknik eller matte (514)
14%

didaktik- och metodiktips (522)
14%

blogg eller länkar (176)
5%

annat (859)
24%

Totalt antal röster: 3612

Förra undersökningen handlade om vad ni läsare saknar mest på nätet, och resultatet visade att  bedömningsmatriser och olika former av stöd för formativ bedömning är det som efterfrågas absolut mest (35 röster av 57). Även laborationstips i no (13 av 57) och didaktik- och metodiktips i no (5 av 57) efterfrågas.  Ett fåtal saknade didaktik och metodiktips i matte (3 av 57) och en ansåg att det saknas stöd i institutionsarbetet (1 av 57).