martinas skoltips på nätet

PIM 3

21.11.2010 03:25

 .... efter mycket frustration är nu äntligen PIM-examinationsuppgift 3 inlämnad. De senaste fem timmarna har inte gått åt till att göra filmen, utan till att redigera sista detaljerna och publicera filmen. Movie Maker hänger sig, de importerade bilderna går inte att använda, datorn måste startas om, igen.... Frustrerande! 

 

För ett par veckor sedan bestämde jag mig för att installera om min dator, eftersom den hade börjat bli så slö, och ofta gjorde konstiga saker den inte blivit tillsagd att göra. Problemet är att installationen inte gick så bra. Min snälla sambo har lagt åtskilliga timmar på att installera om varje drivrutin manuellt, eftersom allt inte kunde läsas in från restore-skivorna eller programvaruskivorna. Touchpanelens drivrutiner, musplattans drivrutiner, kommunicera-med-mejlprogrammets drivrutiner - allt har fått installeras manuellt. Något saknas. Vet inte vad, men jag antar det iaf.

 

Jag sparar flitigt ned allting på en extern disk, väl medveten om att allt kan kollapsa vilken dag som helst. Undrar vilken PIM-nivå man får lära sig att ta hand om en strulande dator? Känns som det är det jag behöver just nu.....

Sök på webbplatsen

Omröstning

Har du haft någon nytta av något på min hemsida? Fått någon inspiration? Av vad i så fall?

lektionstips, kemi (701)
19%

lektionstips, biologi (380)
11%

lektionstips, fysik (460)
13%

lektionstips, teknik eller matte (514)
14%

didaktik- och metodiktips (522)
14%

blogg eller länkar (176)
5%

annat (859)
24%

Totalt antal röster: 3612

Förra undersökningen handlade om vad ni läsare saknar mest på nätet, och resultatet visade att  bedömningsmatriser och olika former av stöd för formativ bedömning är det som efterfrågas absolut mest (35 röster av 57). Även laborationstips i no (13 av 57) och didaktik- och metodiktips i no (5 av 57) efterfrågas.  Ett fåtal saknade didaktik och metodiktips i matte (3 av 57) och en ansåg att det saknas stöd i institutionsarbetet (1 av 57).